Do grona jednostek administracji publicznej, które mogą poszczycić się wdrożeniem elektronicznych usług publicznych dołączyła ostatnio Gmina Zator.
Uroczyste zakończenie wdrożenia Zintegrowanego Pakietu RATUSZ® nastąpiło 21.12.2011r. Protokół kończący wykonanie prac został podpisany przez Zbigniewa Biernata - Burmistrza Miasta Zator oraz Janusza Szymurę - Prezesa Zarządu firmy REKORD Systemy Informatyczne Sp. z o.o. Kierownikiem projektu ze strony dostawcy systemu był Marek Kotzian, natomiast po stronie urzędu osobą odpowiedzialną był Piotr Domagała – kierownik działu Rozwoju Oświaty i Zdrowia.
Umowa pod nazwą: „Wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania w jednostce samorządu terytorialnego wraz z modułem integrującym E-Urząd” realizowana była w ramach projektu: „E-ZATOR – budowa społeczeństwa Informacyjnego w Gminie Zator”. Projekt ten finansowany był ze środków Unii Europejskiej w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (MRPO).
Implementacja systemów przebiegła w trzech etapach. Pierwszy obejmował dostawę oraz instalację sprzętu, w tym serwerów wraz z oprogramowaniem oraz infrastrukturę rejestracji czasu pracy. W drugim - najdłuższym, bo trwającym 5 miesięcy etapie, miała miejsce instalacja i wdrożenie systemów informatycznych. Ostatni etap wdrożenia objął z kolei przeszkolenie pracowników Gminy oraz wdrożenie e-Urzędu, który umożliwia lepszą komunikację pomiędzy pracownikami Urzędu a petentami.
Dzięki wdrożeniu systemu RATUSZ®, Gmina Zator może efektywniej zarządzać wewnętrznymi procesami w obszarach:
• Finansowo-Budżetowym
• Podatkowym
• Zarządzania
• Ewidencyjnym
• Kadrowo-Płacowym
Integracja z systemem elektronicznych usług publicznych e-Urząd ma na celu usprawnienie kontaktów między obywatelem a urzędem, głównie poprzez wprowadzenie elektronicznej wymiany dokumentów i informacji. Dodatkowo, wdrożony system został zintegrowany z platformą e-PUAP, który daje możliwość załatwiania spraw urzędowych za pośrednictwem Internetu.