Firma Rekord SI zrealizowała zadania dotyczące wdrożenia e-Usług w Gminie Zawoja w ramach projektu pod nazwą „Rozwój e-Usług w Gminie Zawoja” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Celem projektu jest wsparcie rozwoju elektronicznych usług publicznych w zakresie e-administracji oraz zwiększenie dostępu zarówno obywateli jak i przedsiębiorców do cyfrowych usług publicznych online. Dla mieszkańców Gminy oznacza to skrócenie czasu potrzebnego do załatwienia wybranej sprawy, wraz z ułatwieniem procedury jej realizacji.
Udoskonalony w ramach projektu portal usług publicznych stanowi Centrum Elektronicznych Usług Publicznych dla klientów urzędu, którymi mogą być mieszkańcy, przedsiębiorcy, podatnicy lub inwestorzy. Skorzystanie z oferowanych w ramach portalu usług będzie, w świetle obowiązujących przepisów, równoznaczne z osobistym załatwieniem sprawy, jednakże cały proces będzie się odbywał automatycznie, z wykorzystaniem rozwiązań informatycznych, bez konieczności wizyty klienta w siedzibie urzędu. O stanie spraw mieszkańcy będą powiadamiani za pomocą specjalizowanej aplikacji dostępnej na urządzeniach mobilnych.
W ramach zamówienia wdrożono m.in. następujące oprogramowanie:
- platforma elektroniczna usług publicznych (eUrząd)
- system Odpady Komunalne
- system Powiadamiania Klienta
- portal budżetowy
- system zarządzania obiegiem spraw i dokumentów (eDokument)
- obsługa zapłat kartą płatniczą w kasie urzędu
Ponadto projekt obejmował:
- wykonanie audyt bezpieczeństwa,
- opracowanie polityki bezpieczeństwa IT,
- dostawę zestawów do podpisu elektronicznego,
- wdrożenie stanowiska profilu zaufanego wraz z opracowaniem odpowiedniej procedury.