Kolejny tytuł "Firmy dobrze widzianej" dla Rekordu SI

21 listopada 2024 roku Rekord SI otrzymał tytuł „Firmy Dobrze Widzianej” podczas uroczystego finału XV edycji tego konkursu. Celem konkursu organizowanego przez Business Centre Club jest promowanie firm, które prowadzą biznes społecznie odpowiedzialny oraz szerzenie wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu.

Podczas warszawskiej uroczystości 94 laureatom zostały wręczone specjalne dyplomy. W wydarzeniu, obok zwycięzców konkursu, uczestniczyli członkowie kapituły (przewodniczący – Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, dr Jacek Goliszewski, prezes BCC, dr Piotr Glen ze Szkoły Głównej Handlowej i Piotr Onikki-Górski, ekspert BCC ds. społecznej odpowiedzialności biznesu), kanclerze BCC z regionu nagrodzonego przedsiębiorstwa oraz osoby związane z ideą CSR.

Tytuł „Firma Dobrze Widziana” może otrzymać każdy członek Business Centre Club – przedsiębiorstwo prywatne, państwowe lub jego oddział. Może być to mała, średnia lub duża firma. Konkurs ma zasięg ogólnopolski. Laureaci konkursu „Firma Dobrze Widziana”, którzy w kolejnych latach kontynuują działania oparte na zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu, mogą ubiegać się o tytuł w następnych edycjach konkursu. Tegoroczną edycję konkursu objęła patronatem Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, minister rodziny,  pracy i polityki społecznej oraz prof. Piotr Wachowiak, rektor Szkoły Głównej Handlowej.

Oceny dokonuje się na podstawie ankiety konkursowej, która zawiera podstawowe informacje o działalności każdej z firm w kontekście spełniania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu. Istotnymi elementami podlegającymi ocenie są:

  • opracowana i wdrożona strategia działań w obszarze ESG i CSR,
  • skuteczność oraz metody komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy na ten temat,
  • polityka firmy wobec pracowników, w tym przestrzeganie zasad równouprawnienia,
  • przestrzeganie reguł społecznej odpowiedzialności biznesu w dziedzinie ekologii, rynku i działań charytatywnych.

Nagrodę w imieniu firmy odebrał Tomasz Wawak, specjalista ds. PR.